Materiał zawiera treści reklamowe

Rower szosowy do 8000 zł

Sprawdź rowery szosowe do 8000 zł z kolekcji na 2024 rok.

Drukuj
Tomasz Makula

Szosówki do 8000 zł to poprawne, ale wciąż dość podstawowe modele. Za taką kwotę można kupić dobrze wyposażony aluminiowy rower na tarczach, który będzie sprawną i uniwersalną szosówką przeznaczoną do amatorskiej i rekreacyjnej jazdy, albo coś gorzej wyposażonego o wyścigowym zacięciu.

Wybór roweru w analizowanym segmencie cenowym sprowadza się zazwyczaj do kupna szosy opartej o aluminiową ramę, mechaniczny osprzęt Shimano 105 oraz koła ze średniej półki na aluminiowych obręczach. Znakiem czasu jest fakt, że prawie zawsze będą to modele z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Ciekawe jest też, że w założonym budżecie praktycznie nie możemy liczyć na rowery o wyścigowej geometrii. Zdarzają się, ale są w mniejszości. Dominują modele endurance, czyli komfortowe rowery szosowe o wygodnej pozycji i stabilnym, bezpiecznym prowadzeniu.

 

Czy rower endurance jest dla mnie?

Rowery szosowe z grupy endurance to sprzęt, w którym na pierwszym miejscu stoi komfort przebywania w zrelaksowanej pozycji i czerpanie przyjemności z kręcenia w ładnych miejscach. Sylwetka jest mniej pochylona, niż w modelach wyścigowych, a samo prowadzenie łagodne i stabilne. Nie oznacza to, że te rowery nie są szybkie, ale nie aż tak, jak modele wyścigowe. To taka szosówka dla szerokiego grona odbiorców, a nie jedynie wąskiej grupy wytrenowanych sportowców. Rower endurance jest synonimem długodystansowej wygody, stabilności ponad wszystko i w każdych warunkach. Sprawdzi się idealnie, jeśli ponad sportowe ambicje, chcemy się po prostu dobrze bawić, a celem naszych eskapad będą wycieczki w zróżnicowanym terenie i niezobowiązującym tempie. 

 

 

 

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

Rama i widelec

Dostępne na rynku rowery z przedziału 7 – 8 tysięcy złotych oferują nam maszyny oparte o ramy wykonane z aluminium, które mają karbonowe widelce. Ramy są nowoczesne i mimo, że aluminiowe to często bardzo lekkie. Do tego odpowiednio sztywne, często z tylnymi widełkami o profilu, który umożliwia im delikatne uginanie się i tłumienie drgań, niczym wersje karbonowe. Te lekkie i hydroformowane ramy będą na pewno lepsze, niż najtańsze toporne i ciężkie karbony sprzed lat, które wciąż można znaleźć na wyprzedażach. W tej cenie hydrauliczne hamulce typu disc znajdziemy już standardowo praktycznie w każdym rowerze na rynku, oczywiście z bieżącej kolekcji. To znak czasu i dobry kierunek zmian szosówek w ostatnich latach. Hamulce obręczowe mogą się jeszcze trafić, ale to będą pojedyncze przypadki. Tarczówki oferują lepsze hamowanie i są bardziej odporne na przegrzanie. Do tego są dość mocno niezależne od warunków pogodowych i oferują wyraźnie większe bezpieczeństwo w trakcie jazdy. 

 

Koła i opony

Typowe w tej cenie są koła składane z komponentów średniej klasy (np. koła na piastach Shimano 105) lub gotowe modele czołowych producentów, oczywiście w wariantach podstawowych, np. Mavic Aksium. Zaletą kół systemowych jest atrakcyjny wygląd, a nie od dziś wiadomo, że styl na szosie jest niemniej ważny jak mocna noga. Koła składane to z kolei możliwość łatwej naprawy zawsze i wszędzie oraz duża dostępność części zamiennych. Wspólną cechą dla 90% zestawów kołowych jest jednak ich duża trwałość oraz wytrzymałość/odporność na rozcentrowanie. Przy tym zestawy typowe dla analizowanego przedziału cenowego cechują się masą pomiędzy 1700 g a 2200 g. Sety poniżej 2 kg cechuje niezła dynamika, oczywiście nie mówimy o sprinterskim przyspieszeniu, ale takie modele dają już odczuwalny efekt, że wkładana moc szybko przeistacza się w rosnąca prędkość jazdy. Opony bywają bardzo różne - zdarza się, że producent montuje wysokiej klasy, lekkie, dynamiczne i dobrze toczące się modele zwijane, ale bywa również, że trafi się wariant z drutem. Producenci szukają oszczędności w różnych miejscach. Warto pamiętać, że dobre opony poprawiają właściwości jezdne wielokrotnie bardziej, niż o jedno oczko wyższa grupa osprzętu… w zasadzie w takich przypadkach rekomendowalibyśmy ich niezwłoczną wymianę. Cieszy natomiast, że najczęściej są to gumy szerokie na minimium 28 mm. Takie szerokości oferują właściwe połączenie dynamiki i komfortu. 

 

Osprzęt

Standardem w tej cenie są rowery na Shimano 105, czyli wyposażone w napęd 2x11. Regularnie zdarzają się też może rowery na Tiagrze (2x10), ale ma to miejsce nieco rzadziej. Najczęściej liczyć można na homogeniczny osprzęt (grupa włącznie z hamulcami jednej klasy - np. kompletna Shimano 105). Obie grupy dają sobie świetnie radę, 105 to półka wyżej, ale na obu napędach można jeździć sportowo i dynamicznie bez poczucia, że sprzęt stawia nam ograniczenia. Pamiętajmy jednak, że nie należy brać kryterium ,,105 vs. Tiagra” jako istotnego przy wyborze roweru. Pierwszą w kolejności będzie rama i widelec oraz dopasowanie do naszych potrzeb. Następne w hierarchii są koła, a dopiero potem osprzęt. Przełożenia w przeważającej większości maszyn zostały dobrane tak, aby udało się sforsować strome podjazdy w siodle. Znajdziemy tu więc kombinacje korb 50/34 z kasetą 11-30, 11-32 lub 11-34.

 
 

Komponenty

Standardem są komponenty dobrej klasy, ale w wersjach podstawowych. Znajdziemy tu więc kształty siodeł czy profile kierownic uznane i lubiane przez kolarzy, ale zazwyczaj w wersjach najtańszych, aluminiowych. Owijki najczęściej bywają już dobrej klasy, co cieszy, bo to niepozorny, ale bardzo ważny element naszej szosy. Konsumenci zaawansowani, kupujący rower za 8000 zł powinni też zwrócić uwagę czy szerokość siodła fabrycznie występującego w rowerze pokrywa się z ich potrzebami. W razie rozbieżności w tym zakresie, również warto porozmawiać ze sprzedawcą o możliwościach personalizacji. 

 

Co na rynku?

W sprzedaży znajdziemy wiele interesujących modeli szosówek do 8000 zł. Wybraliśmy po jednym ciekawym modelu 2024 spośród ofert każdego z producentów, w przedziale cenowym 7000-8000 złotych - znajdziecie je poniżej. Więcej modeli szosówek znajdziecie na: katalog.bikeworld.pl.

 

Van Rysel NCR Neo Racer CF TIAGRA

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: NCR CF
  • Widelec/amortyzator przedni: NCR CF
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: HUTCHINSON PERF BLACK 28c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Van Rysel

Canyon Endurace 7

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Waga: 9.40 kg
  • Opis ramy: Canyon Endurace AL Disc
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0089 CF Disc
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

Orbea AVANT H40

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminiu, potrójnie cieniowana, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Vittoria Zafiro V Rigid bead 700x28c
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Orbea

Kross Vento 5.0

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium Lite
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: SCHWALBE LUGANO K-GUARD 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Kross

Bianchi Via Nirone 7

  • Cena: 7849.00 PLN
  • Opis ramy: Via Nirone 7 alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon 1"1/8
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Vittoria Zaffiro 700x25
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bianchi

Pells Aeron 2

  • Cena: 7590.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: PELLS Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Continental Ultrasport 28-622 Performance
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Pells

Cannondale CAAD13 Disc Tiagra

  • Cena: 7499.00 PLN
  • Opis ramy: SmartForm C1 Premium Alloy
  • Widelec/amortyzator przedni: CAAD13 Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Vittoria Zaffiro Pro Slick, 700 x 25c
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cannondale

Merida SCULTURA ENDURANCE GR 500

  • Cena: 7299.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, potrójnie cieniowana, hydroformowana.
  • Widelec/amortyzator przedni: SCULTURA ENDURANCE CF3 DISC
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Continental Terra Speed ProTection
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Merida

Cube Axial WS Race

  • Cena: 7275.00 PLN
  • Waga: 9.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 T6 Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: CUBE CSL Race Disc, Full Carbon
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Opony: Conti Ultra Sport 3, 28-622
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cube

CTM BLADE COMP

  • Cena: 7199.01 PLN
  • Waga: 9.90 kg
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: REXROC ALU
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: MAXXIS Detonator 700x32C
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY CTM

Fuji Sportif 1.3

  • Cena: 7189.00 PLN
  • Waga: 10.33 kg
  • Opis ramy: A2-SL alloy
  • Widelec/amortyzator przedni: C10 carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Opony: Vittoria Zaffiro V, 30-622, 26tpi
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Fuji